Membership rules and contribution fees

In de statuten en het huishoudelijk reglement van ATVD staan regels over het lidmaatschap van ATVD en de betaling van de contributie. De ledenadministratie en het bestuur krijgen hierover nogal eens vragen. Daarom geven wij via deze Vraag & Antwoord een toelichting op de belangrijkste regels.

Geldt het lidmaatschap van ATVD voor een heel jaar of kan je ook een aantal maanden lid worden?
Het lidmaatschap van ATVD geldt altijd voor een volledig kalenderjaar (=verenigingsjaar).  Wanneer je lid wordt gedurende een kalenderjaar, dan geldt het lidmaatschap tot het einde van dat jaar. Het is niet mogelijk om een aantal maanden, bijvoorbeeld alleen in de zomer, lid te worden.

Ik wil mijn lidmaatschap beëindigen, wanneer moet ik dan opzeggen?
Uiteraard vinden we het jammer als je geen lid meer wilt zijn van ATVD. Opzeggen doe je voor 1 december van het jaar voorafgaand aan het nieuwe verenigingsjaar. Opzeggen doe je schriftelijk of per e-mail aan de ledenadministratie. De opzegging is pas definitief na bevestiging van de ledenadministratie.

Als ik niet tijdig mijn lidmaatschap opzeg, moet ik dan weer contributie betalen?
Ja. Bij te late opzegging blijft het lidmaatschap ook in het nieuwe verenigingsjaar van kracht. Je bent dan weer contributie verschuldigd voor een volledig jaar.

Als ik tijdens het verenigingsjaar geblesseerd raak en ik kan (tijdelijk) niet meer tennissen, kan ik dan mijn lidmaatschap vanaf dat moment (tijdelijk) opzeggen?
Wanneer iemand geblesseerd raakt gedurende het verenigingsjaar, dan blijft het lidmaatschap voortduren. Het lidmaatschap kan dan niet tijdelijk of voor de rest van het jaar worden opgezegd.We storten dan ook geen contributie terug.

Als ik ernstig geblesseerd raak voordat het tennisseizoen feitelijk is begonnen en ik kan de rest van het jaar niet meer tennissen, kan ik dan mijn lidmaatschap (alsnog) opzeggen?
In dat geval kan je een verzoek bij het bestuur indienen om je lidmaatschap op te zeggen. Het bestuur zal dat verzoek beoordelen en daar een beslissing over nemen. Wanneer we de opzegging van het lidmaatschap toestaan, dan zetten we het lidmaatschap om in een donateurschap. Daar is ook een bijdrage aan verbonden. Het is niet vanzelfsprekend dat het bestuur elk verzoek voor opzegging honoreert.

Hoe moet de contributie worden betaald?
ATVD incasseert de contributie voor alle leden met een automatische incasso. Dit doen we in de laatste week van februari van het verenigingsjaar.

Wat moet ik doen als de automatische incasso niet lukt of als ik de automatische incasso storneer?
In dat geval moet je de contributie zelf overmaken naar ATVD. De contributie moet zijn betaald vóór 15 maart van elk verenigingsjaar. Als dat niet is gebeurd, dan kan ATVD een incassoprocedure starten. Een incassoprocedure betekent extra kosten voor het lid dat niet op tijd heeft betaald. We blokkeren ook de spelerspas totdat we de contributie hebben ontvangen.

Ik wil de contributie later betalen of in termijnen betalen, kan dat?
Nee, je moet de contributie volledig betalen aan het begin van het verenigingsjaar (dus vóór 15 maart).

Als ik gedurende het jaar lid word, welke contributie moet ik dan betalen?
Wanneer iemand later in het jaar lid wordt, geldt in 2025 de onderstaande contributie:


logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

+31 20 699 2650

Adres

Willem de Zwijgerlaan 4
1111 ZS Diemen

KVK-nummer

40532169